SvarīgiSliktas stājas sekas
Sliktas stājas sekas

  

Kumpums? Sāp mugura? Ātri nogurstat?       

Tagad ir īstais laiks parunāt par patīkamāko – par skaistumu. Mēs, it īpaši sievietes, gribētu par to uzzināt visu. Bet kas patiesībā padara cilvēku skaistu? Atbilde ir vienkārša – tas ir zināms jau no antīkajiem laikiem. Stāja! Pagājušajā gadsimtā nevainojama taisna mugura, cienīga stāja bija labā toņa priekšnoteikums. Dāmas sēja korsetes, lai parūpētos arī mugurkauliem, saglabājot savā labā veselu taisnu mugurkaula līniju. Gāja laiks, skaistuma kanoni mainījās, taču kopš Kleopatras laikiem līdz pat mūsu dienām skaita stāja nav zaudējusi sākotnējo nozīmi. Vai Jūs esat ievērojis, cik magnētiski pievelk cilvēki, kuriem ir šī dāvana?

Ieskatieties vērīgāk. Ja pa ielu iet sieviete ar carisku stāju, lai gan viņai arī nav top modeles parametri – uz viņu atskatās visa iela, gan vīrieši, gan sievietes. Ja nāktos sev izvēlēties miesassargu – esmu gatava apzvērēt, ka ikviena sieviete, neapzināti izvēlētos visiznesīgāko. Liekas, ka tā ir vienkārša lieta, taču kādas sekas tā sevi slēpj, gan sadzīvē, gan darbā, gan privātajā dzīvē! Taču visbēdīgākais ir tas, ka šī dāvana ir gandrīz visiem cilvēkiem kopš dzimšanas. Kur tad tā paliek gadiem ejot?

Viss ir ļoti vienkārši! Lielākā apzinīgā mūža daļa notiek sēdus stāvoklī. Mēs sēžam pa ceļam uz darbu un no darba, astoņas stundas vai ilgāk nosēžam birojā, turklāt vēl pusdienu pārtraukumos (arī vakariņojot mēs nestāvam). Mājas atpūta arī ne vienmēr ir aktīva. Dažkārt liekas, ka mēs nesēžam tikai tad, kad guļam. Nav brīnums, ka trīsdesmit – četrdesmit gadu vecumā mēs esam nopelnījuši veselu slimību buķeti, kas saistītas ar mugurkaula izliekšanos, piemēram, kumpums: paradums staigāt vai sēdēt salīkušam un ar nodurtu galvu.

Saskaņā ar statistiku, ekonomiski attīstītās valstīs kā iemesls darba nespējai pēc saaukstēšanās mugurkaula slimības ir otrajā vietā, un pirmajā vietā – pēc hroniskām saslimšanām. Šai problēmai vienā vai otrā gadījumā ir pakļauti katrs trešais strādājošais. Tātad, kas ir pareiza stāja?

Pareiza stāja – ir tāds ķermeņa stāvoklis, kura laikā starp skeletu un muskuļiem tiek panākts optimāls līdzsvars, bet mugurkaulam ir minimāla slodze. Vēlaties pārbaudīt, kāda stāja ir jums? Nostājieties ar sānu pret spoguli. Novelciet iedomātu līniju no pleca augstākā punkta cauri iegurņa locītavai un ceļgalam līdz pēdas vidum. Šai līnijai ir jābūt pilnīgi taisnai. Bet ja Jums ir radušies izliekumi? Trenējaties! Nostājieties ar muguru pie sienas, nedaudz izvērsiet kājas, brīvi nolaidiet rokas, nedaudz paceliet zodu, ievelciet vēderu, izvērsiet plecus, ikriem un papēdim ir jāskar sienu, viduklim ir jābūt nostāk no tās pirksta platumā, ne vairāk. Nofiksējiet stāvokli un saglabājiet to ar aizvērtām acīm, kamēr sajutīsiet saspringumu. Kad spējat nostāvēt tā bez papildus piepūles minūti, varat būt pārliecināts: jūsu mugura ir nevainojami taisna. Un tādai tai būtu jāpaliek visu laiku.

Nepareiza stāja taču var kļūt par daudzu problēmu iemeslu, sākot no vājām sāpēm līdz pat daudz nopietnākām sekām. Lūk, dažas no tām:
Sāpes muguras lejasdaļā. Visbiežāk tas ir sliktas stājas rezultāts. Normāli mugurkaula izliekumi darbojas kā dabīgi amortizatori un, ja tie nav pareizi, mij attiecības nav harmoniskas, kairinājuma efekts var būt ļoti nopietns. šajā apvidū sasprindzinām muskuļus visai bieži mēs. Pārāk bieži rodas problēmas ar diskiem, kas vēl vairāk pastiprina mugurkaula sabrukšanu.

Elpošanas un cirkulācijas traucējumi. Izliekums krūšu kurvja un augšējā ķermeņa daļā, plus salīkuši pleci. ierobežo plaušu darbību un tieši ietekmē uzņemtā skābekļa daudzumu, radot pārpūles risku un kopējo enerģijas zudumu. Hroniska KUMPUMA gadījumā ir grūti paplašināt krūškurvi, jo tā muskuļi ir saīsināti un krūšu kurvja pacelšanās ir ierobežota.

Sarukšana. Notiek kopā ar sakumpšanas efektu, kad mēs pastāvīgi sasprindzinām muskuļus. Starp skriemeļu diski saspiežas, to barošana tiek traucēta, un mēs neatgūstam zaudēto augumu miega laikā, ja necīnāmies ar sasprindzinājumu ar treniņu palīdzību. Mēs esam it kā saspiesti, jo mūs ierobežo saīsinātie muskuļi. Tādēļ, atbrīvošanās no sakumpuma pusaudža vecumā ir mūsu iespēja paaugties vēl par 10-15 centimetriem.

 

Sāpes muguras un kakla daļā, un galvassāpes. Notiek, ja galva tiek pastāvīgi noliekta uz priekšu. Ja mēs turam galvu tādā veidā, lai izturētu sastiepumu, muguras un kakla muskuļi saspringst. Tas ir nogurdinoši. Ja galva neatrodas līdzsvarā, sasprindzinājums, kas radies kakla rajonā, lai palīdzētu izturēt izstiepumu, ir jākompensē kāda citai vietai - muguras izliekumi krūšu apvidū palielinās, bet ceļgali iztaisnojas. Saliektie pleci ierobežo galvas un kakla kustības tik ilgi, kamēr mēs pamanām, ka nespējam pagriezt galvu uz vienu pusi tik pat viegli, kā uz otru pusi. Kad mēs pierodam pie pastāvīga stīvuma, iztaisnoties kļūst pavisam grūti. Ir grūti izvairīties no hroniskas galvas noduršanas uz priekšu darba laikā, un sakarā ar šīm neērtībām rodas problēmas ar žokļiem, kā arī migrēnas un tām pavadošās sāpes.

Garastāvoklis un personība. Slikta stāja ir cieši saistīta ar garastāvokli un personību, kā jau mēs minējām iepriekš. Tas, kā Jūs kustaties un uzvedaties, atspoguļojas un, visdrīzāk, arī iespaido pašsajūtu. Jūsu ķermenis reaģē uz to, kā pret Jums attiecas arī citi cilvēki. Tā ir interesanta pētījumu joma, kas līdz šim nav saņēmusi pienācīgu uzmanību.

Nogurums. Hronisks nogurums kļūst par paradumu un rodas sakarā ar sliktu stāju. Mēs izskatāmies tā, it kā mūs būtu nospieduši pienākumi. Rezultātā, nogurums, kas radies nepareizas stājas dēļ, kļūst spēcīgāks, nekā nepieciešams strādājot un pildot darba uzdevumus, mēs vēl vairāk saīsinām savas “aizsarg bruņas” un velkam tās.

Tātad ir saprotams, ka mūsu organisms nevar labi funkcionēt ar nepareizu stāju un, kas ir vēl ļaunāk, tās sekas var būt ārkārtīgi kaitīgas veselībai.

Pie tam, izlabot stāju var jebkurā vecumā. Ir daudz piemēru, kad aktīvas večiņas pēkšņi izdomā uzturēt sevi labā formā un ar viņām notiek brīnumainas metamorfozes – viņas ne tikai iztaisnojas, bet arī sāk justies jaunākas.

Lai izstrādātu pareizu stāju, kā arī tās traucējumu profilaksei, ir nepieciešami sistemātiski muguras un vēdera muskuļu treniņi - ne retāk kā 3 reizes nedēļā. Mūsu organismā bez “fiziskajiem” muskuļiem, kas darbojas, tikai tad, kad ir nepieciešams izpildīt vienu vai otru darbu, ir vēl arī “toniskie” muskuļi – tie ir jādarbina visu dzīvi bez pārtraukumiem. Tieši šiem muskuļiem ir jābalsta mugurkauls normālā stāvoklī. Diemžēl dažādu iemeslu dēļ toniskie muskuļi visbiežāk pārstāj darboties un ātri pierod nedarboties. Stājas uzlabošana slēpjas tieši tajā apstāklī, lai atgādinātu toniskajiem muskuļiem par to veicamajiem pienākumiem.

Lai uzlabotu stāju, izpildot dažādus vingrojumus, mēs varam tiem palīdzēt izstrādāt jaunu pieradumu turēt muguru taisnu, kā arī katru dienu ar masāžas gultu MIGUN veikt masāžu – vienkārši atpūšoties, jo masieris paveiks darbu, lai iztaisnotu Jūsu muguru.

 

 
  Svarīgi  

Izmeklējumi
Kādēļ sāp mugura?
Mugurkauls - dzīves balsts
Nefrīta atveseļojošās īpašības



  Akcijas  


 
 


Galvenā    |    Svarīgi    |    MIGUN  HY-7000    |    Katalogs    |    Vakances    |    Mēs    |    Draugi    |    Kontakti    |    Medicīnas  terminologija    |    Grāmata "Sāpes Mugurā"    |    Par masāžu vispār    |    Katras sievietes sapnis    |    Aicinam kļūt par dīleri    |    e-Harmony    |    Apmeklētāju atsauksmes    |    Sertifikāti un apbalvojumi    |    Reklāma    |    Fotogalerija no arhīva    |    Pasaules zvaigznes un MIGUN    |   
Best wishes from MIGUN.     Copyright © 2004-2009, MIGUN info@nugaline.lv